مقدس اردبیلی و موسی ع

وى شبى پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) را در خواب ديد كه حضرت موسى(عليه السلام) در خدمت آن بزرگوار نشسته است و مقدس نيز در آنجا حضور دارد. پس حضرت موسى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) سؤال كرد: اين مرد كيست؟ پيامبر فرمود: از خودش سؤال كن. حضرت موسى(عليه السلام)از مقدس پرسيد تو كيستى؟ مقدس جواب داد. من احمد پسر محمد از اهل اردبيل هستم و در فلان كوچه، فلان خانه منزل من است. حضرت موسى(عليه السلام)تعجب كرد و گفت: من از اسم تو سؤال كردم اين همه تفصيل براى چه بود؟ مقدس در جواب گفت خداوند عالم وقتى از تو سؤال كرد كه اين چيست كه در دست تو است تو چرا آن قدر در پاسخ تفصيل دادى([1])! حضرت موسى(عليه السلام) به پيغمبر(صلى الله عليه وآله) گفت: راست گفتى كه علماى امّت من همانند انبياى بنى اسرائيل مى باشند.([2])* - اشاره به آيه «قال هى عصاى اتوكّأ عليهاو...» در اين آيه خداوند از حضرت موسى(عليه السلام) پرسيد اين چيست در دست تو و او در پاسخ گفت اين عصاى من است بر آن تكيه مى كنم و بوسيله آن برگ را براى گوسفندان جدا مى كنم و فايده هاى ديگرى هم برايم دارد.

قصص العلماء، ميرزا محمد تنكابنى، ص345


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مقدس اردبیلی , داستان های مقدس اردبیلی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392
معرفی استان‌های شاگرد زرنگ‌ها!


نتایج بررسی رتبه های یک رقمی ، دو رقمی و سه رقمی کنکور در چهار سال اخیر نشان می دهد، تهران ،مازندران، خراسان رضوی ، اصفهان ،فارس،یزد، آذربایجان شرقی،کرمان، خوزستان و آذربایجان غربی بیشترین سهم را از نفرات برتر کنکور دارند.


کنکور

کنکور سراسری سال 92 به دومین ایستگاه خود رسیده است. هفته گذشته سازمان سنجش اسامی نفرات برتر آزمون سراسری سال 92 را به تفکیک گروه‌های آزمایشی اعلام کرد که بر اساس آن در کنکور امسال از میان 36داوطلب حایز رتبه‌ برتر در گروه‌های آزمایشی مختلف، استان تهران با 12داوطلب، بیشترین تعداد را از لحاظ رتبه‌های برتر به خود اختصاص داد. پس از تهران، یزد با سه داوطلب، مشهد، ممسنی و کرج، شیرازو اهواز با 2 داوطلب دیگر شهرهای موفق از نظر رتبه‌های برتر کنکور 92 بوده‌اند. سایر حایزان رتبه‌های برتر کنکور امسال نیز از شهرهای قوچان، قم، مبارکه، ارومیه، رشت، ساری، تبریز، بروجرد، شیروان، اصفهان و قزوین هستند. از نکات قابل‌توجه در کنکور سراسری امسال برتری پسران نسبت به دختران و حضور دو دانش‌آموز برتر از شهرستان ممسنی در استان فارس است که جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال 1385، برابر با 166،308نفر بوده ‌است. همچنین در کنکور امسال 22 نفر از رتبه برتری‌ها را پسران و 14نفر را دختران تشکیل داده‌اند. به‌عبارت دیگر 61درصد برترین‌های کنکور امسال را پسران تشکیل داده‌اند.

البته این اولین‌بار نیست که پسران سهم بالاتری در نفرات برتر کنکور داشته‌اند. به‌طوری‌که از سال 1389 تا سال 1392 پسران هر سال درصد بالاتری از نفرات برتر کنکور را به خود اختصاص داده‌اند. بر این اساس در سال 1389 دختران 15و پسران 21نفر، در سال 1390 دختران هفت و پسران 13نفر، در سال 1391 دختران 16 و پسران 20نفر و در سال 1392 دختران 14 و پسران 22نفر از نفرات برتر کنکور را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از تهران، یزد با سه داوطلب، مشهد، ممسنی و کرج، شیرازو اهواز با 2 داوطلب دیگر شهرهای موفق از نظر رتبه‌های برتر کنکور 92 بوده‌اند. سایر حایزان رتبه‌های برتر کنکور امسال نیز از شهرهای قوچان، قم، مبارکه، ارومیه، رشت، ساری، تبریز، بروجرد، شیروان، اصفهان و قزوین هستند

با این حال نتایج یک تحقیق از رتبه های یک رقمی ، دو رقمی و سه رقمی کنکور در چهار سال اخیر نشان می دهد، تهران،مازندران ،خراسان رضوی ، اصفهان ،فارس،یزد، آذربایجان شرقی،کرمان، خوزستان و آذربایجان غربی بیشترین سهم را از نفرات برتر کنکور دارند.

در جدول زیر سهم شهرهای کشور از نفرات یک رقمی، دو رقمی، سه رقمی کنکور در چهار سال اخیر را بخوانید:

رتبه

استان

سهم شهرها از دوطلبان رتبه زیر هزار

1

تهران

433
2

مازندران

332
3

خراسان رضوی

301
4 اصفهان

270

5 فارس 262
6

یزد

228

7

آذربایجان شرقی

223
8

کرمان

219
9

خوزستان

179
10

آذربایجان غربی

128
11

البرز

123
12

لرستان

114
13

گیلان

109
14

کهکیلویه و بویراحمد

106
15

کردستان

105
16

خراسان شمالی

99
17

گلستان

95
18

قم

89
19

قزوین

86
20

کرمانشاه

86
21

همدان

75
22

اردبیل

71
23

خراسان جنوبی

68
24

مرکزی

60
25

ایلام

51
26

چهارمحال بختیاری

49
27

سمنان

49
28

زنجان

44
29

هرمزگان

38
30

بوشهر

35
31

سیستان و بلوچستان

19



:: موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : پنج شنبه 17 مرداد 1392
از جعل سوره سيب و صدور فتواي جهاد نكاح تا سرقت آثار ادبي ديگران
اين شيخ وهابي تكفيري را بهتر بشناسيد؛
عريفي در اقدامي جنجالي كه واكنش مفتی‌های افراطی سعودي نظير صالح فوزان را برانگيخت، قرآن را به تمسخر گرفته و سوره‌اي به نام «تفاح» (سوره سيب) جعل نمود و آن را با لحن و آهنگ قرآني، قرائت کرد.

گروه گزارش ویژه مشرق - هرچند به تعبير يكي از انديشمندان مصري «علماي وهابي» در حد واندازه‌هاي «طلبه‌هاي الازهر» هم سواد ندارند، به همين خاطر اساساً شايد پرداختن به چنين شخصيت‌هاي چيزي جز اتلاف وقت نباشد، اما از آنجا كه برخي از همين به اصطلاح علماء سلفي بهتر است بگوييم علماي تكفيري وهابي- در جهت آتش‌افروزي ميان مسلمانان و دامن زدن به تفرقه و جنگ شيعه و سني و اعلام جهاد عليه مقاومت در راستاي نقشه‌هاي شوم دشمنان امت اسلامي گام برمي‌دارند، لازم است كه براي آگاه نمودن اذهان به صورت اجمالي با سابقه، تحصيلات، مواضع و رفتارهاي يكي از همين شيوخ به نام «محمد العريفي» آشنا شويم.

محمد عريفي كيست؟



«محمد بن عبدالرحمن العريفي» مبلغ و عالم جوان سعودي است كه در 15 جولاي 1970 در شهر دمام واقع در استان شرقي عربستان به دنيا آمد.


عريفي در سنين نوجواني


وي ليسانس خود را در سال 1991 در رشته اصول دين از دانشگاه امام محمد بن سعود در رياض و فوق ليسانس خود را در سال 1996 در اصول دين با گرايش عقيده و مذاهب معاصر از همين دانشگاه اخذ كرد. عنوان پايان نامه وي پژوهش و بررسي «الكافية الشافية في الانتصار الفرقه الناجية ابن قيم» بود كه با رتبه ممتاز دفاع كرد. عريفي تحصيلات خود را ادامه داد و توانست در سال 2001 دكتراي خود را در اصول دين با گرايش عقيده و مذاهب معاصر از همان دانشگاه محمد بن سعود به پايان برساند. عنوان تز دكتري وي نيز «نظريات شيخ الاسلام بن تيمية درباره صوفيه» مي‌باشد.



عريفي عضو هيات امناي كميته عالي رسانه‌هاي اسلامي وابسته به «رابطة العالم الاسلامي» و عضو تعدادي از دفاتر تبليغي و انجمن‌هاي اسلامي و مشاور در تعدادي از مراكز اسلامي و استاد مدعو تعدادي از دانشگاه‌ها در عربستان و خارج از آن است.

علاوه بر اين عريفي عضو وزارت امور اسلامي است و با بخش‌هاي عقيدتي و ديني امنيت كشور، دفاع ملي، وزارت دفاع، دانشكده هوايي ملك فيصل و گارد ملي و وزارت آموزش و پرورش همكاري مي‌كند. عريفي كه خطيب مسجد جامع «بواردي» در جنوب رياض است، تفسير و فقه را نزد شيخ بن باز، فقه و توحيد را نزد شيخ عبدالله بن جبرين و توحيد را نزد شيخ عبدالله بن قعود و فقه را نزد شيخ عبدالرحمن بن ناصر براك گذرانده است. وي در زمينه تلاوت و قرائت قرآن و حديث از استادادن مصري و عربستاني اجازه‌نامه شرعي دارد. او همچنين در زمينه فقه، اصول، تفسير و سيره نبوي مشغول به تدريس مي‌باشد. عريفي در كنفرانس‌هاي متعددي در داخل و خارج عربستان شركت كرده است و تاكنون بيش از بيست عنوان كتاب و كتابچه با موضوعات ديني به رشته تحرير در آورده است.


كتاب «از زندگي‌ات لذت ببر» تاليف شيخ عريفي

عريفي همچنين بالغ بر 120 خطبه و بيش از پنجاه سخنراني ضبط شده در اينترنت دارد. وي مقالات متنوعي در روزنامه‌ها و مجلات عربي به چاپ رسانده و در كشورهاي امارات، قطر و عمان و كويت بويژه در ماه رمضان برنامه‌هاي تلويزيوني دارد. وي هم اكنون عضو هيات علمي بخش مطالعات اسلامي دانشكده معلمين در رياض و امام و خطيب مسجد دانشكده امنيتي ملك فهد مي‌باشد.


عريفي كه حضور فعالي نيز در تويتر دارد و روز به روز بر طرفدارانش ‌افزوده مي‌شود، در ميان ساكنان كشورهاي حاشيه خليج فارس با 5 ميليون و ششصد هزار طرفدار جايگاه اول را به خود اختصاص داده است. پس از وي نيز سلمان العوده با 3 ميليون طرفدار قرار دارد.


عريفي عاشق فيسبوك و تويتر است.

عريفي متاهل بوده و پنج دختر و سه پسر و يك نوه دختري از دختر بزرگش دارد. عريفي در فتواهاي خود بر لزوم داشتن فرزندان زياد و عدم جلوگيري از بارداري زنان تاكيد مي‌ورزد.


عريفي همچنين به همراه برخي از شيوخ عربستاني از جمله سلمان العوده، عائض القرني، محسن العوجي كه ذيل جريان موسوم به «الصحوة» تعريف مي‌شوند، به اتحاديه جهاني علماي مسلمانان به رياست يوسف قرضاوي پيوسته‌اند. اين اتحاديه ويترين رسانه‌اي سازمان بين المللي اخوان است. جريان الصحوة جريان فكري سعودي است كه در اوايل دهه هشتاد قرن گذشته ايجاد شد و به دنبال سازش ميان تفكر وهابي و تفكر اخواني بود، به گونه‌اي كه تفكر وهابي را در زمينه اعتقادي و تفكر اخواني را در زمينه سياسي پذيرفت.

از دهه نود قرن گذشته، علماي الصحوه كه خود را تحت سلطه علماي سنتي وابسته به نهاد ديني وهابيت مي‌ديدند، عليه آنان به پا خاستند. شيوخ الصحوة درون منظومه آموزشي سعودي تربيت يافته و از دانشكده‌هاي ديني وابسته به دانشگاه‌هاي سعودي فوق ليسانس و دكتراي خود را گرفته‌اند. اين روند نقش بازيگران مذهبي را درون عرصه ديني سعودي به آنان بخشيده و آنان توانسته‌اند خود را بر عرصه ديني تحميل نمايند. علماي الصحوه در دانشكده‌هاي ديني وابسته به دانشگاه‌هاي سعودي به تدريس پرداخته و در نظام آموزشي تاثيرگذار بوده و برخي پست‌هاي متوسط درون نهادهاي ديني مختلف نظير هيت‌هاي امر به معروف و نهي از منكر را در اختيار گرفته‌اند. اما با اين وجود، كانون عرصه ديني دور از دسترس اينان باقي مانده و همين مسأله نارضايتي علماي صحوه را برانگيخته است؛ چرا كه رياست تمامي نهادهاي مهم اسلامي نظير شوراي عالي قضايي، هيات علماي بزرگ و مجمع پژوهش‌هاي علمي و افتاء و دعوت و ارشاد بدون استنثاء همچنان در انحصار علماي سنتي وهابيون قرار دارد.

علماي سنتي از تمامي امتيازات و تشريفات برخودار هستند، اما شيوخ الصحوه در پروتكل ديني در جايگاه ثانويه قرار دارند. علماي الصحوه‌ مي‌خواهند كه رسيدن به قله عرصه‌هاي ديني براي همگان فراهم باشد، نه اينكه صرفاً علماي سنتي وهابيت شايسته چنين امتيازي باشند.


از اين رو افرادي نظير العريفي و العوده تلاش مي‌كنند تا چهره‌‌اي جوان از خود به نمايش بگذارند، با جوانان نشست و برخاست كنند، براي جذب مخاطبان حضور گسترده‌اي در فضاي مجازي و نيز كانال‌هاي ماهواره‌اي و تلويزيوني داشته باشند تا بدين ترتيب زمينه افزايش طرفداران خود را فراهم نموده و جايگاه بالاتري را در نهادهاي ديني سعودي بدست آورند.


العريفي سعي مي‌كند به جوانان نزديك شود


فتواهاي عجيب/ از جهاد نكاح تا جعل سوره سيب و توهين به پيامبر (ص)
عريفي تاكنون چندين فتواي عجيب و غريب صادر كرده است كه جنجالي‌ترين فتواي وي همان است که در آن به شورشيان سوری، اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چندساعته داشته باشند. شیخ عریفی در این فتوا گفته است که بهترين جهادها، جهاد نكاح است و ازدواج بین این مجاهدین و زنان می‌تواند تمایلات شهوانی این جنگجویان را برآورده کرده و عزم آنها را برای جنگ با دولت بشار اسد افزایش دهد.


فتواي جنجالي عريفي درباره جهاد نكاح در سوريه كه با واكنش‌هاي شديدي روبه رو شد.

این ازدواج‌ها که وی آن را ازدواج‌های مناکحه یا موقتی می‌نامد، شامل زنان و دختران 14 سال به بالا، مطلقه‌ها و بيوه‌ها می‌شود. او همچنین در این فتوا، بهشت را به آن دسته از زنانی که به این نوع ازدواج با شبه نظامیان رضایت می‌دهند، وعده داده است.


پس از اين فتوا موج عظيمي از خشم جهان اسلام را فراگرفت و حتي بسياري از علماي حتي اهل سنت عليه اين فتوا موضع گرفتند و‌ آن را نوعي زنا و ترويج فساد و فحشا دانستند تا اينكه عريفي تحت فشارهاي اسلامي و عربي ناگزير شد فتواي خود را پس گرفته و اعلام كند كه اين فتوا از وي صادر نشده است. اما اين انكار عريفي مانع از آن نشد كه شورشيان سوري آن را تحريم كنند بلكه همچنان بسياري از آنها به اين فتوا عمل مي‌كنند.

اين فتوا منجر به گسترش فساد و فحشا در ميان شورشيان سوري گرديد و بسياري از آنان پدران سوري را مجبور مي‌كنند تا دخترانشان را در اختيار آنان قرار دهند وگرنه دشمن خدا بوده و مستحق مرگ هستند. اين فتوا تنها به نكاح موسوم به جهاد خلاصه نشد بلكه منجر به ظهور پديده‌ي لواط و همجنس‌بازي در ميان گردان‌هاي شورشي نيز گرديد. اخيرا تصاويري منشتر شده است كه نشان از گسترش اين پديده شوم در ميان شورشيان سوري دارد.




گسترش پديده شوم هم‌جنس‌بازي در ميان شورشيان سوري

از سوي ديگر، العریفی مدتی پیش در برنامه ای تحت عنوان «پایان جهان» ادعاهایی تعجب برانگیز مطرح کرد و گفت: حدیثی در مورد آخرالزمان و حوادث پایان جهان از «أبو هریره» وجود دارد که در آن نام افرادی همچون "جمال عبدالناصر" و "انور سادات" رؤسای جمهور سابق مصر و نیز "صدام حسین" دیکتاتور سابق عراق آمده است.

عريفي همچنين در اقدامي جنجالي كه واكنش مفتی‌های افراطی سعودي نظير صالح فوزان را برانگيخت، قرآن را به تمسخر گرفته و سوره‌اي به نام «تفاح» (سوره سيب) جعل نمود و آن را با لحن و آهنگ قرآني، قرائت نمود. وي در اين سوره جعلي به زبان عربي مي‌گويد: «ذهب احمد إلى السوق ، واشترى تفاحة ، ثم ركب الأتوبيس، ثم رجع إلى شقته وضيع المفتاح، ثم دخل إلى بيت جيرانهم ودخل إلى بيته و ارتاح» «احمد به بازار رفت، يك سيب خريد، سپس سوار اتوبوس شد، سپس به آپارلمان خود بازگشت و كليدش را گم كرد، سپس به خانه همسايگانش رفت و وارد منزل خود شد و به استراحت پرداخت».


http://www.youtube.com/watch?v=OXCnjUZzzT8&feature=related
فيلم تحريف قرآن از سوي عريفي

وي به تمسخر قرآن اكتفا نكرده و در اظهاراتی توهین آمیز در یک شبکه تلويزيوني اماراتی، مدعی شد قبل از تحریم شراب افرادی به پیامبر شراب هدیه می دادند، پیامبر اسلام نیز این شراب را می فروخته و یا هدیه می داد. این مفتی وهابی همچنین مدعی شد شراب نجس نیست زیرا پس از تحریم شراب مردم بطری های شراب را در معابر و كوچه‌ها خالی مي‌كردند، به همین دلیل پای صحابه هنگام رفتن به مسجد برای نماز به شراب آغشته می شد، ولی با همین لباس آلوده به شراب به مسجد رفته و نماز می خواندند؛ این امر بیانگر آن است که شراب نجس نیست!.

http://www.youtube.com/watch?v=wVbxd5s0Wp8
عريفي به پيامبر (ص) توهين كرده و ايشان را تاجر شراب معرفي مي‌كند

در اثر واكنش‌هاي شديد به اين اظهارات، محمد عریفی سرانجام در بیانیه ای با اعتراف به اینکه در اظهارات خود به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده است، به خاطر این اشتباه عذرخواهی کرده و گفت: «پس از تأمل دریافتم که در اظهارات خود دچار اشتباه شدم، و به درگاه خداوند به خاطر این اظهارات توبه می کنم .. تأکید دارم که سنی ها به مقام پیامبر (ص) احترام می گذارند و قدر ایشان را می دانند».

همچنين شیخ محمد عریفي در اقدامي كم‌سابقه و عجيب در ميان علماي سعودي، از طريق تويتر احلام خواننده زن مشهور عرب را به ترک خوانندگی و پیوستن به راه دعوت فرا خواند. شيخ به احلام گفته بود: آیا این روز را به عنوان نقطه تحولی در زندگیات قرار نمیدهی؟ تا رمضان این سال به جای احلام خواننده، احلام دعوتگر داشته باشیم؟ احلام نيز در پاسخ از خداوند براي وي درخواست پاداش كرد.


عريفي و احلام خواننده مشهور عرب

وي در فتواي عجيب ديگري در پاسخ به سوالي درباره آزار و اذيت دختر از سوي پدرش گفت دختر نبايد به تنهايي با پدرش بنشيند مگر آنكه مادر يا برادرانش نيز حضور داشته باشند. وي گفت: «هيچ دختري نبايد در برابر پدرش لباس نامناسب بپوشد، چرا كه برخي دختران داراي اندام زيبايي هستند ... لباس تنگ مي‌پوشند و با همين لباس در مقابل پدرشان ظاهر مي‌شوند و آنها را در معرض گناه قرار مي‌دهند». آنچه شگفتي‌آور است بقيه سخنان وي است كه مي‌‌گويد: «پدر ممكن است جوان باشد و هنگامي كه به دخترش سلام مي‌دهد يا او را مي‌بوسد يا در بغل مي‌گيرد شايد شيطان او را به گناه بياندازد». عريفي در نهايت خطاب به دختر مي‌گويد: «دختر نبايد با پدرش خلوت كند و به تنهايي با او بنشيند بلكه بايد مادر يا برادران وي حضور داشته باشند»


بازتاب فتواي عجيب عريفي در رسانه هاي عربي

كينه شديد عريفي نسبت به سوريه و حزب الله/ ملائكه در كنار شورشيان سوري مي‌جنگند!

عريفي كه روابط نزديكي با بندر بن سلطان دارد، تنها به صدور فتوا عليه سوريه اكتفا نكرده و در دو سال گذشته به امر سازماندهی جمع‌آوری کمک از سوی وهابی‌ها برای حمایت مالی از گروه‌های شورشي در سوریه مشغول بوده است. این مبلغ وهابی سعودی از حاميان سرسخت شورشي‌هاي سوريه است و درباره سوریه و نظامیان بشار اسد در اظهاراتي جنجالي مدعی شد که جنیان در کنار او هستند و با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند و با مبارزه جنیان، فرشته‌های وهابی از ترس مبارزه با نظام سوریه پا به فرار گذاشته‌اند! این مفتی وهابی سعودی مدعی شد که جنیان سوار بر اسب سفید به کمک ارتش سوریه می آیند تا افراد مسلح را شکست دهند.
اين اظهارات باز با واكنش علماي وهابي همراه شد. عادل الکلبانی و صالح فوزان دو تن از علماي برجسته وهابي داستان روایت شده از سوی محمد العریفی درباره نزول فرشتگان و جنگ آنها در کنار کسانی که آنها را «انقلابیون» سوریه نامید، محكوم كردند. كلباني در واكنش به سخنان عريفي تأکید کرد: ای مردم فقط اندکی مغز خود را به کار بیندازید .. آیا ارتش سوریه تا آن حد قوی است که فرشتگان نیز در برابر آن ناتوانند.!!


كاريكاتور: فرشته ايهود باراك و فرشته نتانياهو در كنار شورشيان سوري عليه سوريه مي‌جنگند


العریفی حتي مدعی شده است؛ نقشی که دبیرکل حزب الله برای ایران ایفا می کرد، پایان یافته است، تاثیرگذاری عربی وی از بین رفته است، بعید نمی دانم ایران سید حسن نصرالله را ترور کند تا وی با اسرارش بمیرد! این شیخ وهابی با توهین بی شرمانه به سید حسن نصرالله ادعا کرده، او معتقد به کافر بودن ما و مباح دانستن خون ما است، امروز شام (در اشاره به سوریه) او را رسوا کرده است، کودکان را می کشد و نوامیس را هتک حرمت می کند و با این کارها به مجوس(اشاره به ایران) تقرب می جوید.


افترائات عريفي نسبت به تشیع/ از توهين به آيت الله سيستاني تا رفتن به نبرد با حوثي‌ها براي گرفتن عكس يادگاري

عريفي ديدگاهي منفي نسبت به شيعيان دارد و تاكنون چندين بار با الفاظ اهانت‌آميز شيعيان و مراجع شيعي را خطاب قرار داده است. وي هنگامي كه دولت يمن به شيعيان حوثي حمله برد، ضمن محكوم نمودن مقاومت حوثی‌هاي یمن در برابر حملات دولت آن کشور که با حمایت و دخالت مستقیم دولت عربستان صورت پذيرفت، اساس مذهب شیعه را مجوس نامید و آیت الله العظمی سیستانی را در جملاتی اهانت‌آمیز این گونه توصیف نمود: «شَیخٌ کَبیرٌ زِندِیقٌ وَ فَاسِقٌ فِی طَرَفٍ مِن أطرَافِ العِرَاقِ؛ پیر مرد کافر، فاسق و زندیقی که در گوشه‌ای از کشور عراق به سر می برد»


عريفي در تاريخ 14/1/1431هـ از سربازان عربستان واقع در مرزهاي جنوب كشور كه در حال نبرد با حوثي‌ها بودند، ديدن كرد. بسياري گفتند كه هدف وي از اين ديدار، گرفتن عكس يادگاري با سربازان و نشان دادن خود به عنوان يك فرد مبارز بوده است.



شيخ در اين ديدار از اين قهرمانان! تشكر كرد و گفت كه از صميم قلب دوست داشت كه يكي از اين سربازان باشد. شيخ عريفي در اين سفر اصرار كرد كه لباس نظامي بر تن كرده و سلاح به دست بگيرد و با سربازان و نيروهاي ارتش عكس يادگاري بگيرد.


عريفي در خط مقدم: «با حوثي‌هاي گمراه مبارزه مي‌كنيم»

وي مانند اظهارات بي‌پايه ديگر خود، اساس مذهب تشيع را آيين «زردتشت» مي‌دانست و مدعي شد اين آيين قبل از اسلام در سرزمين ايران جاري بود. وي پيروان تشيع را «اهل بدعت» دانست كه امامان خود را تا مرتبه نبوت و بلكه الوهيت بالا مي‌برند. وي در اظهاراتي سخيف مدعي شد شيعه در طول تاريخ عليه اسلام توطئه كرده است و براي اين كار مثلا با مغول‌ها عليه خلافت عباسي متحد شده است. وي درباره شيعيان سعودي نيز مدعي شد «اگر هوشياري دستگاه امنيتي نبود اين افراد چه كارهاي عجيبي كه نمي‌كردند» بسياري از شخصيت‌هاي اسلامي سني و شيعي به اين اظهارات عريفي واكنش نشان دادند و حتي شيعيان خليج فارس از دولت‌هاي خود خواستند تا مانع از ورود عريفي به كشورشان جهت ايراد سخنراني شود. وي بار ديگر تحت فشارهاي عربي و اسلامي مانند گذشته مجبور به عدول از سخنان خود شد و در اظهاراتي متفاوت گفت: «آيت الله سيستاني بر مدار فرمايشات الهي گام برمي‏دارد و به همين دليل است که ايشان را بر بسياري از علماي اهل‏سنت ترجيح مي‏دهم». وي با چرخشي آشکار نسبت به مواضع خود تاکيد کرده که شخصيت عالمان شيعه را نسبت به علماي اهل‏سنت، به هدايت رسول الله و فرمايشات ايشان در زهد، نزديک‏تر مي‏داند. گفته مي‌شود وي به دليل ترس از واكنش شيعيان كشورهاي حاشيه خليج فارس و ترس از دست دادن تريبون‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني خود در اين كشورها از اظهارات پيشين خود عدول كرده است.

عريفي؛ اولين شيخي كه درخواست سفر به سرزمين‌هاي اشغالي كرد

عريفي را اولين مبلغ ديني سعودي مي‌دانند كه اعلام كرد قصد دارد از بيت المقدس ديدن كند. وي چندي پيش در سخناني گفت: براي تاكيد بر اين مطلب كه بيت المقدس حق مسلمانان است، قصد دارم از اين مكان مقدس ديدن كنم.

اين اظهارات با استقبال گرم وزرات خارجه رژيم صهيونيستي و رسانه‌هاي اين رژيم همراه شد. روزنامه «اورشليم پست» اسرائيل به نقل از مقامات اسرائيلي گفت: «قدس متعلق به اسرائيل است و تمامي افراد از اديان مختلف مي‌توانند به اينجا بيايند و از آن لذت ببرند» وزارت خارجه اسرائيل نيز از اين درخواست عريفي استقبال كرد.


رژيم صهيونيستي از اظهارات عريفي استقبال كرد

اين اظهارات عريفي بار ديگر با واكنش شديد، انتقادات و حملات تندي مواجه شد. شيخ حامد بيتاوي رئيس انجمن علماي فلسطين و خطيب مسجد الاقصي در اين باره گفت: «اين ملاقات كه در چارچوب عادي‌سازي روابط با اشغالگران صورت مي‌گيرد، بدون هماهنگي با اشغالگران مهيا نيست و باعث مي‌شود كه ساير علما و مشايخ ديني به شيخ عريفي اقتدا نمايند. چنين ديداري زمينه را براي پذيرش حاكميت رژيم صهيونيستي بر قدس اشغالي فراهم نموده و سنت سيئة‌اي را بنيان مي‌گذارد». وي خطاب به شيخ عريفي تاكيد كرد: «اي شيخ ما اجتهاد كردي اما اجتهادت اشتباه بود»
عريفي همچنين در فتوايي بيان كرد كه هك سايت‌ها و پايگاه‌هاي صهيونيستي شرعاً جايز نيست و از اهل سنت و جماعت خواست كه در اين باره از ايرانيان و مجوسي‌هاي كافر تقليد نكنند.


فتواي عريفي در ممنوعيت هك سايت‌هاي صهيونيستي


عالم بي عمل/ حمله به عريفي در لندن/ عريفي عامل شكاف ميان اهل سنت و شيعيان در انگليس

چندي پيش برخي رسانه‌هاي عربي خبر دادند كه محمد عريفي هنگام خروج از رستوان مك دونالدز ( كه يك رستوران اسرائيلي است) در لندن مورد حمله شديد از سوي دو تن از جوانان شيعه عراقي قرار گرفت. كاربران شبكه اجتماعي توئيتر نيز تصويري از او در بيمارستان منتشر كردند كه بعداً مشخص شد آن عكس مربوط به چند سال قبل است. اين سايت‌ها با اشاره به تناقض موجود در فراخوان العريفي برای جهاد در سوريه و سفر وی به لندن، او را "عالم بي عمل" توصيف كردند. خبرهاي منتشر شده در رسانه هاي سعودي حاکي از آن بود که شيخ "محمد العريفي" براي گذراندن تعطيلات تابستاني خود، به لندن سفر کرده است. در پي انتشار خبر سفر العريفي به لندن،‌ هزاران تن از کاربران اينترنتي با انتشار مطالبي در اين باره در صفحات شخصي خود در سايت‌هاي اجتماعي، او و ديگر مفتي‌هاي وهابي را به باد تمسخر گرفتند.


كاربران اينترنتي عريفي را به باد تمسخر گرفته و گفتند كه وي براي جهاد نكاح به لندن سفر كرده است

يکي از جالب ترين مطالب نوشته شده در اين باره اين است که مي گويد: «جوانان براي جهاد به سوريه مي روند و العريفي براي "جهاد نکاح" به لندن مي رود! اکنون اين چند پرسش مطرح مي شود که آيا خود اين مفتي ها براي جهاد به سوريه مي روند؟! آيا اگر جهاد در سوريه واجب است، خودشان به اين واجب و وظيفه عمل مي کنند؟! چرا اين مفتي ها مانند محمد العريفي که جوان هم هستند و توانايي جنگيدن هم دارند، به سوريه نمي روند؟! چرا جوانان مردم را براي کشته شدن در سوريه دعوت مي کنند اما خودشان براي خوش گذراني به لندن مي روند؟» اين خبر در حالي مطرح شد كه تعدادي از سايت‌هاي خبري ديگر از قول شیخ تکفیری سعودي نوشتند كه مورد حمله هيچ كس قرار نگرفته است.


در همين راستا پس از سفر عريفي به لندن، روزنامه انگليسي "اينديپندنت" با انتشار گزارشي به موضوع شکاف ميان شيعه و سني در لندن پرداخت و "محمد العريفي" مفتي سرشناس وهابيت در عربستان را عامل دامن زدن به اختلاف و تفرقه ميان اهل سنت و شيعيان آنجا معرفي کرد. در اين گزارش مفصل، به اظهارنظرها، افکار، فتواها و اقدامات افراط‌گرايانه عريفي اين شيخ افراطي اشاره شده است. از جمله عوامل اصلي که در اين گزارش به آن اشاره شده، فتواهاي جهادي العريفي است. اين گزارش در بخشي ديگر نيز به درگيري هاي رخ داده ميان شيعيان و اهل سنت در لندن و ديگر شهرهاي انگليس اشاره کرده و علت اصلي هر کدام را بيان کرده است. در بيشتر اين حوادث،‌ اظهارنظر مستقيم و گاهي غير مستقيم افرادي مانند محمد العريفي موجب رخ دادن درگيري ميان شيعه و سني شده است.

منتقدان درباره عريفي چه مي‌گويند؟ شيفته حضور در شبكه‌هاي ماهواره‌اي، خود بزرگ‌بين، علامه دهر!، سارق آثار ادبي

مخالفان عريفي معتقدند كه وي براي حضور در برنامه‌هاي مختلف ماهواره‌اي و تلويزيوني علاقه زيادي دارد و اين به خاطر كسب درآمد است. دكتر آل زلفه عضو هيات علمي دانشگاه ملك سعود مي‌گويد: «از عريفي بپرسيد در طول عمرش به جايي رفته است كه خبري از پول نبوده باشد»


در عين حال بسياري عريفي را به خود بزرگ‌بيني و توهين به ديگران متهم مي‌كنند. در همين رابطه عمار بوقيس نويسنده سعودي از عريفي انتقاد كرد و گفت: «متاسفانه عريفي از اينكه با من در تلويزيون ظاهر شود، اجتناب ورزيد، به اين بهانه كه ظاهر من براي حضور در تلويزيون نامناسب است، من اين توهين وي را تحمل و تلاش كردم تا با وي وارد درگيري نشوم» وي افزود: «فكر كردم موضوع تمام شده است تا اينكه ديدم وي به صراحت مي‌گويد اشتباه نكرده است و من از اين رفتار وي شگفت‌زده شدم چرا كه وي مثلا مبلغ است در حالي كه با اين روش زشت با من برخورد مي‌كند».

عريفي از حضور در تلويزيون در كنار بوقيس به دليل ظاهر وي اجتناب ورزي

منتقدان عريفي را كسي مي‌دانند كه ادعا مي‌كند علامه دهر است و همه چيز را مي‌داند و به تمامي علوم احاطه دارد. خود را هم فقيه، هم شاعر، محدث، واعظ، انديشمند سياسي، كارشناس اقتصادي، جامعه شناس و عالمي كه در جهت ياري رساندن به ملت‌ها تلاش مي‌كند و در كنار آنان مي‌ايستد، مي‌پندارد. عريفي دچار بيماري خودبزرگ بيني و غرور است. يك جا ادعا مي‌كند كه افرادي را در كمتر از پنج دقيقه به راه راست هدايت كرده، جاي ديگر با لباس‌هاي نظامي در كوه‌هاي جنوب عربستان براي مبارزه با حوثي‌ها ظاهر مي‌شود و هدف وي نيز همان عكسي است كه مي‌گيرد و آن را در پايگاه‌هاي اينترنتي پخش مي‌كند و مي‌خواهد به مردم بگويد من تنها مرد حرف نيستم بلكه مردم عملم. وي فتواهاي عجيب و غريبي مي‌دهد كه توهين به اخلاق و ارزش‌هاي جامعه است.


عريفي و انتخاب مصر به عنوان زمين بازي جديد خود

با روي كار آمدن اخوان المسلمين مصر، عريفي فرصت را براي نشر افكار و ايده‌هاي مخرب وهابي خود و تبليغ عليه ايران و تشيع در مصر مناسب ديد و با ايراد چندين خطبه درباره فضايل مصر جاي پاي خود را در اين كشور مستحكم نمود. وي به بسيج سلفي‌ها عليه شيعيان پرداخت و با تلاش‌هاي خود چندين كنفرانس ضد شيعي و ضد ايراني و ضد سوري برگزار نمود.


عريفي هرگونه برقراري روابط با ايران را اشتباهي بزرگ مي‌داند


اكنون عريفي به يك چهره شناخته شده در ميان مصري‌ها تبديل شده است و اين پس از آن بود كه در دسامبر گذشته وي در مسجد بورادي خطبه اي درباره فضايل مصر ايراد كرد و اين خطبه به سرعت برق در پايگاه‌هاي ارتباط جمعي پخش شد و مورد استقبال مصري‌ها قرار گرفت. وي در اوايل ژانويه گذشته براي ايراد چندين خطبه به مصر رفت. البته گفته مي‌شود وي متن اين خطبه را از فرد ديگري به سرقت برده است.


منتقدان عريفي را فردي مي‌دانند كه آثار و افكار ديگران را به سرقت برده و به نام خودش منتشر مي‌كند. وي تاكنون چندين بار افكار و متون شعري و پژوهش‌ها و مقالاتي را از ديگران ربوده و به مخاطبان خود گفته است كه از ابداعات خودم است. حتي خطبه وي با عنوان «فضائل مصر» نيز از مقالات پژوهشگر سعودي دكتر محمد موسي شريف ربوده شده است كه در مجله سعودي «جامعه» تحت عنوان «فضائل مصر و مزاياي مردمان آن» منتشر مي‌شده است.


خطبه عريفي درباره مصر كه گفته مي‌شود متن آن را از يك انديشمند عربستاني به سرقت برده است.

يكي از همين كنفرانس‌هاي ضد ايراني در 10 ژانویه 2013 با عنوان "یاری مردم عرب اهواز"! در یکی از هتل های بزرگ مصر برگزار شد. العریفی، از سخنرانان اصلي اين کنفرانس بود که بیش از هر سخنران دیگری حرف های تند بر ضد عملکرد دولت ایران در داخل این کشور بر زبان آورد. او گفت: «فشار و موارد اعدام در ایران بالاتر از آن است که ما در فلسطین شاهد هستیم و آنچه یهودیها در حق برادران فلسطینی ما انجام می دهند، یا در بسیاری دیگر از کشورها که مسلمانان در آن رنج می برند».
وي همچنين در نشست علماي اسلامي در قاهره خواستار جهاد با مال و جان و سلاح عليه نظام بشار اسد و حزب الله لبنان شد.


عريفي در كنفرانس حمايت از سوريه، عليه حزب الله، سوريه و ايران اعلام جهاد كرد.


آيا شيوخ تندروي سلفي در نهاد معتدل الازهر نيز رسوخ پيدا كرده‌اند؟


متاسفانه در كشوري مانند مصر که دانشگاه ریشه دار «الازهر» در آن قرار دارد و نیازی به علما و مبلغان سلفی و وهابی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ندارد، مي‌بينيم كه شيوخ وهابي در اين نهاد ميانه‌رو هم نفوذ كرده و جولان مي‌دهند. به ویژه که شيوخ وهابي نظير العريفي بر این باورند که به علت کاهش نقش نهادهای دینی مصر، این کشور فضای مناسبی برای انتشار افکار اندیشه های وهابیت و سلفی‌گری است.

البته سفرهاي العریفی به مصر و سخنرانی جنجالی و جوسازی وی علیه ایران با انتقادات زيادي از سوی محافل مصری و برخی منتقدین در عربستان روبرو شده است. يكي از مصري‌ها در اين باره مي‌گويد: «العریفی بعد از اتمام خطبه خود سوار بر اتومبیل آخرین مدل خود شده و به سوی قصرش حرکت کرد در حالی که از مسلمانان فقیر و عموم مردم خواست تا خود را برای جهاد آماده كنند».


عريفي در مصر تلاش مي‌كند تا بر تنش میان مسلمانان اهل تسنن و شیعیان بیفزاید.

جمع‌بندي

العريفي مبلغ تندروي وهابي اخواني وابسته به جريان الصحوة عربستان است كه تلاش مي‌كند با صدور برخي فتاواي جنجالي نظير فتواي جهاد نكاح و برخي اظهارات عجيب و غريب نظير جعل سوره سيب، توهين به پيامبر اكرم (ص) و ... توجهات را به سوي خود معطوف ساخته و بدين ترتيب جايگاه بالاتري را در ميان علماي وهابي سعودي براي خود دست و پا نمايد.

منتقدان عريفي را فردي خود بزرگ بين مي‌دانند كه ادعا مي‌كند به همه علوم تسلط دارد حال آنكه وي بسياري از آثار خود را از ديگران به سرقت برده است. وي ادعا مي‌كند در راستاي دفاع از حقوق ملت‌ها گام بر مي‌دارد حال آنكه با اظهارات و فتواهايش در جهت شعله‌ور نمودن آتش اختلاف ميان اهل سنت و شيعيان حركت مي‌كند. يكي از ويژگي‌هاي عريفي آن است كه وي بارها به انکار حرف‌های خود و پس‌گرفتن فتواهایش اقدام كرده است كه اين نشان از بي‌اساس بودن بسياري از اظهاراتش است. عريفي همچنين در جهت انتشار افکار فرقه گرایانه «وهابیت» در ميان ساير كشورهاي اسلامي نظير مصر و تونس فعاليت مي‌كند، حال آنكه این تفكرات سلفی افراطی خطر ویرانگری برای مردم اين كشورها به شمار می‌آیند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: جهاد ، نکاح ، شیخ ، وهابی ، محمد ، عریفی ، سوره ، سیب ، سرقت ، آثار ، ادبی ، گزارش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : چهار شنبه 16 مرداد 1392
خانواده فضای مناسبی برایم فراهم کردند

رتبه هفتم کنکور سراسری۹۲:
خانواده فضای مناسبی برایم فراهم کردند

رتبه هفتم کنکور سراسری ۹۲ گفت: بعد از توکل به خدا مدیون خانواده‌ام هستم که فضای مساعدی را برای درس خواندن در خانه فراهم کردند.

خبرگزاری فارس: خانواده فضای مناسبی برایم فراهم کردند

حسین طاهری در مراسم تجلیل از رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری که در سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تشکیل شد، اظهار کرد: رتبه هفتم رشته ریاضی فیزیک و رتبه هشتم رشته زبان را به دست آورده و موفقیت خود را بعد از توکل بر خدا مدیون خانواده‌ام هستم که یک فضای مساعد را برای درس خواندن در خانه برای من فراهم کردند.

وی ادامه داد: خواهر بزرگترم در موفقیتم بسیار نقش داشت زیرا باعث به وجود آمدن یک فضای رقابتی در خانه شده بود و من هم در این فضا تلاش خود را برای به دست آوردن موفقیت دو چندان کردم.

رتبه هفت کنکور سراسری خاطر نشان کرد: کسب این موفقیت باعث شد که راه در خوزستان باز شود و دانش اموزان دیگر برای ادامه این راه انگیزه پیدا کنند و من در یک جلسه با پشت کنکوری‌ها تجربیات خود را در اختیار آن‌ها می‌گذارم.

وی در پایان ضمن تشکر از معلمان خود در دبیرستان شهید بهشتی اظهار کرد: معلمان در این مدرسه با دلسوزی از دانش آموزان حمایت می‌کردند و با راهنمایی‌های خود انگیزه را در ما برای تلاش بیشتر ایجاد می‌کردند.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: رتبه هفتم کنکور سراسری 92 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : دو شنبه 14 مرداد 1392
تلاش و پشتکارم سد کنکور را شکست

رتبه سوم کنکور سراسری علوم ریاضی:
تلاش و پشتکارم سد کنکور را شکست

رتبه سوم کنکور سراسری علوم ریاضی گفت: کنکور سال 1392 از نظر سطح سئوالات نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر بوده، اما با تلاش و پشتکار سد کنکور را شکستم.

خبرگزاری فارس: تلاش و پشتکارم سد کنکور را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز‌های گذشته روز‌های خاصی برای کنکوری‌های امسال بود، چرا که با اعلام نتایج کنکور 92 برخی از کنکوری‌ها خوشحال و برخی از کنکوری‌ها نیز از اعلام نتایج کنکور ناراحت شده‌اند، برخی از افراد با شرکت در کلاس‌های کنکور و برخی نیز با سعی و تلاش خود در آزمون کنکور مؤفق شده‌اند، برخی از دانش‌آموزان برای مؤفقیت در کنکور سراسر از پشتکار فراوانی برخوردار هستند و با نا‌امید نشدن خود در این عرصه به نتیجه خوبی دست پیدا می‌کنند و سبب افتخار خود و خانواده‌های خود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، دانش‌آموزان اصفهانی نیز هر ساله با مؤفقیت در عرصه کنکور سبب افتخار‌آفرینی خود و پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی در سطح کشور می‌شوند، به دنبال این موضوع خبرنگار فارس به گفت‌و‌گوی تفصیلی با برترین‌های کنکور امسال پرداخته است.

سید محمدجواد موسوی‌مبارکه یکی از برترین‌های کنکور امسال در استان اصفهان است که فارس نسبت به گفت‌و‌گوی تفصیلی با این دانش‌آموز نمونه و برتر استان اقدام کرده است.

فارس: لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟

موسوی‌مبارکه: سید محمدجواد موسوی مبارکه متولد سال 1373 و از دبیرستان شاهد شهید چمران شهرستان مبارکه و تک فرزند هستم و در کنکور سراسری امسال رتبه سوم کنکور ریاضی را به دست آورده‌ام.

فارس: آیا در سال‌های گذشته در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید؟

موسوی‌مبارکه: خیر، امسال برای نخستین بار برای موفقیت در کنکور سراسری با سایر دانش‌آموزان موجود در سطح کشور در کنکور علوم ریاضی به رقابت پرداخته‌ام.

فارس: مهم‌ترین دلایل موفقیت شما در کنکور سراسری چیست؟

موسوی‌مبارکه: توکل به خدا، تلاش بسیار زیاد، خود‌باوری، درس خواندن مستمر و حمایت‌های خانواده مهم‌ترین دلایل موفقیتم در آزمون کنکور بوده است.

فارس: نحوه برگزاری کنکور امسال از نظر شما به چه صورت بوده است؟

موسوی‌مبارکه: کنکور سال 1392 از نظر سطح سئوالات نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر بوده است، اما با تلاش و پشتکار سد کنکور را شکستم.

فارس: بالا‌ترین نمره شما در دروس عمومی و تخصصی به چه دروسی اختصاص داشته است؟

موسوی‌مبارکه: درس عربی را 100 درصد، شیمی 96 درصد و فیزیک نیز 94 درصد زده‌ام.

فارس: در زمان آزمون کنکور زمان را به چه صورت مدیریت کرده‌اید؟

موسوی‌مبارکه: شرکت ‌کنندگان در آزمون کنکور باید در زمان شرکت در آزمون‌های آزمایشی باید زمان را مدیریت کنند و من به این دلیل در زمان کنکور سراسری زمان را به صورت ویژه و مناسب مدیریت کرده‌ام.

فارس: آیا در زمان برگزاری کنکور با محدودیت زمانی مواجه نشده‌اید؟

موسوی‌مبارکه: خیر، از چهار ساعت و 10 دقیقه زمان کنکور به صورت کامل استفاده کرده‌ام و با هیچ محدودیت زمانی مواجه نشدم.

فارس: خانواده را به چه میزان در راستای موفقیت خود در کنکور موثر می‌دانید؟

موسوی‌مبارکه: حمایت‌های واقعی پدر و مادرم یکی از عوامل موفقیتم در کنکور بوده و پدر و مادرم تمام شرایط لازم را برای بهتر درس خواندن من برای کنکور فراهم کردند.

فارس: پدر و مادرتان به چه میزان برای شرکت و موفقیت شما در کنکور سراسر به شما روحیه و امید داده‌اند؟

موسوی‌مبارکه: پدر و مادرم با ایجاد روحیه نشاط و شادابی در خانه انگیزه‌هایم را برای موفقیت در کنکور بیشتر کردند و حتی در روز‌های آخر به من گفتند که اگر بر سر جلسه کنکور نیز نروی، ناراحت نمی‌شویم، چرا که سعی و تلاش تو طی یک سال گذشته به ما ثابت شده است.

فارس: آیا برای موفقیت در کنکور از کلاس‌های فوق برنامه استفاده کرده‌اید؟

موسوی‌مبارکه: خیر از هیچ کلاسی استفاده نکردم و تنها از آموزش‌های مدرسه برای ارتقای سطح علمی خود به منظور موفقیت در کنکور استفاده کرده‌ام.

فارس: آیا آزمون‌های آزمایشی نقشی در موفقیت افراد در کنکور سراسری دارد؟

موسوی‌مبارکه: بله، من پیش از برگزاری آزمون سراسری در 26 مرحله آزمون آزمایشی شرکت کرده‌ام و شرکت در این آزمون‌ها دانش‌آموزان را برای حضور در عرصه کنکور سراسری آماده‌تر می‌کند.

فارس: روزانه چند ساعت برای کنکور درس می‌خواندید؟

موسوی‌مبارکه: در ابتدای فصل تابستان روزانه حداقل پنج ساعت درس می‌خواندم، اما با شیب ملایم درس خواندن خود را در ماه پایانی به روزی 10 ساعت رساندم.

فارس: آیا در زمان کنکور استرس داشتید؟

موسوی‌مبارکه: خیر، تنها در زمان کنکور از حالت جسمی خوبی برخوردار نبودم و یک نوع مسمومیت در من ایجاد شده بود.

فارس: پس از اعلام نتایج کنکور به شما چه حس و حالی داشتید؟

موسوی‌مبارکه: حس و حال خوبی داشتم، ساعت سه بعد از ظهر بود که از سازمان سنجش با من تماس گرفته شد و من در این ساعت خواب بودم که پس از شنیدن خبر قبولی‌ام در کنکور به میزان بسیاری خوشحال شدم و خواب از سرم پرید.

فارس: پدر و مادر شما پس از اعلام نتایج کنکور چه حس و حالی داشتند؟

موسوی‌مبارکه: خانواده‌ام از موفقیتم بسیار خوشحال شدند و تمام شهرستان مبارکه نیز از این موفقیت خوشحال شدند و در هر کجایی که با من مواجه می‌شوند به دلیل موفقیتم در کنکور به من تبریک می‌گویند.

فارس: توصیه شما به دانش‌آموزان پشت کنکوری چیست؟

موسوی‌مبارکه: تلاش مهم‌ترین عامل موفقیت دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها مانند کنکور است و دانش‌آموزان باید برای موفقیت در عرصه کنکور هدف داشته باشند و با هدف به سمت جلو حرکت کنند.

فارس: آیا برای انتخاب رشته خود تصمیم گرفته‌اید؟

موسوی‌مبارکه: هنوز تصمیم قاطعی در این زمینه نگرفته‌ام، اما تحصیل در رشته مهندسی برق به عنوان یکی از رشته‌های انتخابی‌ام است.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مصاحبه رتبه 3 کنکور 92 ریاضی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : دو شنبه 14 مرداد 1392
کنکور 92 مفهومی تر
دارنده رتبه هفتم کنکور سراسر گروه علوم تجربی:
کنکور 92 مفهومی‌تر از سال‌های گذشته بود

دارنده رتبه هفتم کنکور سراسر گروه علوم تجربی گفت: کنکور امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده بود و سخت‌تر از سال‌های گذشته و به صورت مفهومی‌تر برگزار شد.

خبرگزاری فارس: کنکور 92 مفهومی‌تر از سال‌های گذشته بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روز‌ها حس و حال خوبی در سطح شهر‌ها برای دانش‌آموزان قبول شده در کنکور حاکم است، البته این دانش‌آموزان طعم تلاش و کوشش چند ماهه خود را برای قبولی در آزمون کنکور می‌چشند و با پذیرفته شدن در کنکور شادی و خوشحالی را برای خود، خانواده‌ها و شهر‌های خود رقم می‌زنند، احسان علیپور یکی از دانش‌آموزان موفق و برتر کنکور امسال در استان اصفهان محسوب می‌شود و موفقیت دانش‌آموزان اصفهانی در آزمون‌های بزرگی مانند کنکور سبب برجسته شدن اصفهان در میان سایر استان‌ها می‌شود، به دنبال موفقیت احسان علیپور در کنکور 92 خبرنگار فارس به گفت‌و‌گوی تفصیلی با این دانش‌آموز اصفهانی پرداخته است.

فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید؟

احسان علیپور متولد سال 1373 و متولد‌شده و ساکن شهر اصفهان هستم و یک برادر کوچکتر از خودم دارم و برادرم در پایه اول راهنمایی تحصیل می‌کند.

فارس: آیا در سال‌های گذشته در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید؟

خیر، برای نخستین بار در آزمون کنکور سراسری شرکت کرده‌ام و سطح علمی خود را با رقابت با سایر دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کنکور سراسری سنجیده‌ام.

فارس: مهم‌ترین دلایل مؤفقیت شما در کنکور سراسری چیست؟

توکل به خدا، انگیزه، تلاش، پشتکار، حمایت‌های خانواده و درس خواندن با جدیت از مهم‌ترین دلایل موفقیتم در آزمون کنکور سراسری محسوب می‌شود.

فارس: نحوه برگزاری کنکور امسال از نظر شما به چه صورت بوده است؟

کنکور امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده بود و سخت‌تر از سال‌های گذشته و به صورت مفهومی‌تر برگزار شده بود.

فارس: بالا‌ترین نمره شما در دروس عمومی و تخصصی به چه دروسی اختصاص داشته است؟

درس زبان انگلیسی را 94 درصد و درس فیزیک را نیز 95 درصد زده‌ام.

فارس: کمترین نمره شما در دروس عمومی و تخصصی به چه دروسی اختصاص داشته است؟

درس دین و زندگی را با 84 درصد و درس ریاضی را با 85 درصد زده‌ام.

فارس: در زمان آزمون کنکور زمان را به چه صورت مدیریت کرده‌اید؟

بر روی دروسی که اشراف بیشتری داشتم زمان کمتری اختصاص دادم و بیشترین زمان خود را به دروسی که اشراف کمتری داشتم، اختصاص دادم و به این صورت زمان خود را به صورت مناسب مدیریت کرده‌ام.

فارس: آیا در زمان برگزاری کنکور با محدودیت زمانی مواجه نشده‌اید؟

در مجموع زمان کنکور محدود است و درصد بالایی از دانش‌آموزان نسبت به زمان کنکور معترض هستند، اما مدیریت زمان نقش بسیار موثری در راستای موفقیت دانش‌آموزان در عرصه کنکور دارد.

فارس: نقش خانواده را تا چه حد در موفقیت خود در کنکور موثر می‌دانید؟

پدر و مادرم در تمام عرصه‌ها حامی من هستند و در زمان کنکور نیز با فراهم کردن شرایط مورد نیاز در خانه سبب زمینه‌های موفقیتم را در کنکور سراسری فراهم کردند.

فارس: آیا برای موفقیت در کنکور از کلاس‌های فوق برنامه استفاده کرده‌اید؟

بله، البته تنها برای رفع اشکالات خود از این کلاس‌ها استفاده کرده‌ام و بیشترین تمرکز خود را بر روی استفاده از آموزش‌های مدرسه گذاشته بودم.

فارس: آیا آزمون‌های آزمایشی نقشی در موفقیت افراد در کنکور سراسری دارد؟

بله، در آزمون‌های آزمایشی کانون و جامع سنجش شرکت کردم و این آزمون‌ها دانش‌آموزان را برای شرکت در آزمون‌های بزرگ مانند کنکور سراسری آماده می‌کند.

فارس: روزانه چند ساعت برای کنکور درس می‌خواندید؟

ساعات درس خواندنم در روز‌های هفته متفاوت بود و به صورت معمولی در روز‌های تعطیل زمان درس خواندنم افزایش می‌یافت و در این روز‌ها روزی 12 ساعت درس می‌خواندم.

فارس: در ماه و روز‌های پایانی کنکور روزانه چند ساعت درس می‌خواندید؟

در روز‌های پایانی زمان بیشتری را به درس خواندن برای کنکور اختصاص دادم و در این روز‌ها روزی 14 ساعت درس می‌خواندم.

فارس: آیا در زمان کنکور استرس داشتید؟

بله، اما استرس خود را کنترل کردم؛ استرس دانش‌آموزان در زمان شرکت در آزمون بزرگی مثل کنکور عادی است، اما دانش‌آموزان باید با تلاش و حفظ روحیه خود استرس شرکت در آزمون کنکور را کنترل کنند.

فارس: پس از اعلام نتایج کنکور چه حس و حالی داشتید؟

زمانی که از سازمان سنجش با من تماس گرفته شد خیلی خوشحال شدم و به نوعی برایم غیر‌منتظره بود.

فارس: پدر و مادر شما پس از اعلام نتایج کنکور چه حس و حالی داشتند؟

پدر و مادرم نیز از قبولی‌ من در کنکور بسیار خوشحال شدند و حتی خوشحالی آنها از من نیز بیشتر بود.

فارس: توصیه شما به دانش‌آموزان پشت کنکوری چیست؟

دانش‌آموزان با تلاش و پشتکار جدی خود می‌توانند در آزمون بزرگ کنکور پیروز شوند و استعداد و انگیزه آنها برای گذر از سد کنکور بسیار موثر است و تمام دانش‌آموزان پشت کنکوری باید یک روند معقول و منطقی را برای استفاده از زمان خود برای موفقیت در آزمون کنکور دنبال کنند.

فارس: آیا برای انتخاب رشته خود تصمیم گرفته‌اید؟

بدون شک در رشته علوم پزشکی ادامه تحصیل می‌دهم، اما هنوز برای انتخاب شهر محل تحصیل خود تصمیم قاطعی نگرفته‌ام.



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: کنکور 92 مفهومی تر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : دو شنبه 14 مرداد 1392
مدارس نفرات برتر کنکور92

گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، نتایج اولیه کنکور سراسری امسال نیز اعلام شد و به مانند روال هر سال، نفرات بر‌تر هر گروه آزمایشی نیز معرفی شدند.

امسال ۹۲۴ هزار نفر در کنکور سراسری به رقابت پرداختند که از فارغ التحصیلان مدارس مختلف آموزش و پرورش اعم از دولتی، غیردولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد، هیئت امنایی و... حضور داشتند.

همواره بحث‌های مختلفی مبنی بر اینکه برگزیدگان کنکور در کدام مدرسه درس خواندند و چقدر از کلاس‌های کنکور استفاده کردند، مطرح می‌شود.

در همین راستا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: «تمام رتبه‌های اول تا سوم کنکور رشته‌های تجربی و ریاضی فیزیک به مدارس دولتی اختصاص یافت و ۵ رتبه نیز مربوط به مدارس تیزهوشان و یک رتبه هم مربوط به مدارس شاهد است».


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : دو شنبه 14 مرداد 1392
آمپاس، قمپز در کردن، لغز، انقولت، ضرس، آچمز یعنی چه؟
سریال های ماه رمضان که این روزها از شبکه های مختلف سیما در حال پخش است اصطلاحاتی را به کار می برد که در هر جمع و محفلی بر سر زبانها می چرخد.

،این روزها در تب و تاب ماه رمضان سریال هایی نه مطابق با مناسبت این ماه اما به بهانه مناسب بودن از شبکه های مختلف سیما درحال پخش است.

البته این سریالها که به عنوان سریال های مناسبتی ساخته شده نه تنها نتوانسته تاثیرات این ماه را به تصویر بکشد بلکه با به کاربردن اصطلاحات در دیالوگ ها باعث رواج این اصطلاحات بدون توجه به معانی آن در جامعه شده که در زیر معانی برخی از این اصطلاحات آمده است.

آمپاس: از واژه آلمانی Engpass توو فارسی وارد شده که به معنای «تنگنا» هست، مترادف انگیلیسیش میشه Bottleneck.

قمپز در کردن: قمپز (واژه ترکی) نوعی توپ جنگی سَرپُر بود که دولتِ امپراطوری عثمانی در جنگهاش با ایران مورد استفاده قرار میداد. این توپ اثرتخریبی نداشت چون گلوله ای در کار نبود بلکه مقدار زیادی باروت درش میریختند و پارچه های کهنه و مستعمل رو با سُنبه توش جا می دادند و میکوبیدند تا کاملا سفت و محکم بشه. این توپها رو در مناطق کوهستانی که صدا میپیچید و پژواک داشت به طرف دشمن شلیک می کردند. صداش بقدری مهیب و ترسناک بود که تمام کوهستان رو به لرزه در می آورد و تا مدتی صحنه جنگ رو تحت الشعاع قرار می داد ولی در واقع هیچ تخریب و تلفاتی مانند یک توپ جنگی نداشت. در جنگهای اولیه بین ایران وعثمانی صدای عجیب و مهیبِ قمپز، در روحیه سربازان ایرانی اثر می گذاشت و از پیشروی اونا جلوگیری می کرد ولی بعدها که ایرانی جماعت به ماهیت و توخالی بودن اون پی بردند هر وقت صدای گوشخراشش رو می شنیدند به همدیگه می گفتند: «نترسید! قمپز درمی کنند.»

لغز: (واژه یونانی) خُرده ، عیب ، ایراد. البته فلاسفه باستان به علم منطق لغز میگفتن، و به کسی که وسط دعوا روشنفکر بازی دراره و منطقی صحبت کنه گفته میشه: لغز نخوون!

انقولت: (از عربی اومده) ، ان قُلتَ، یعنی اگر بگویی، بیان اشکال و ایراد مطلب و سخنی که مطرح شده وجواب دهنده از این اشکال در جواب می گوید: قلت یعنی من به این اشکال چنین جواب می دم .

ضرس: (املا اشتباه: ضرث - زرث - زرص) دندان آسیا (محکم)، دندان سن، یقین و کمال اطمینان، مرحوم دهخدا (از بچه محل های قدیم!) در معنی ضرس قاطع می‌نویسد: «معنی لُغوی این عبارت، دندانِ قاطع یا دندانِ بُرنده و تیز است. اصطلاح به ضرس قاطع، به معنی از روی یقین می‌باشد.»

آچمز: (واژه ترکی) در ترکی «آچ» یعنی باز و «مز» منفی کننده است، آچمز به معنی باز نشدنی هست، یعنی شرایطی که از آن رهایی وجود نداشته باشه، و این اصطلاح مخصوص شطرنج بازان حرفه ای هست، مثلا زمانیکه شاه کیش شده و وزیر هم همزمان تهدید شده (گارد) میگیم وزیر بیچاره آچمز شد.



:: موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : جمعه 11 مرداد 1392
فغان بی حجابی در قبال سکوت مسئولان

فارس گزارش می‌دهد
جولان بدحجابی در فضای سهل‌انگاری+تصاویر

گسترش حجاب و عفاف در جامعه نه تنها به تقویت بنیان خانواده و رواج ارزش‌های الهی کمک می‌کند بلکه می‌تواند در برقراری و ایجاد امنیت همه‌جانبه در جامعه و پاک‌سازی آن از لوث هرگونه مفاسد اجتماعی مؤثر واقع شود.

خبرگزاری فارس: جولان بدحجابی در فضای سهل‌انگاری+تصاویر

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، شارع مقدس در دین اسلام مجموعه‌ای از باید‌ها و نبایدهایی را قرار داده است تا یک انسان مسلمان بتواند با استفاده از نسخه الهی راه سعادت و خوشبختی خویش را بپیماید، شاید در برخورد اول برخی از این دستورات الهی برای انسان بسیار سخت و مشکل باشد و به زعم خودش سد راهی برای آزادی و اختیار او تلقی شود، اما هنگامی که با تفکر به اصل و بنیان فلسفه احکام نگریسته شود، متوجه می‌شود که این دستور به ظاهر سختگیرانه بهترین راهبرد کمال و سعادت اوست.

یکی از این بایدهای دین اسلام، رعایت عفاف و حجاب در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی است، به گونه‌ای که خداوند متعال به دفعات مختلف در کتاب آسمانی‌اش قرآن به این موضوع اشاره داشته است، با نگاهی در سوره‌هایی نظیر «نور» آیات 30، 31، 33 و 60 و سوره «احزاب» آیات 35، 53، 55 و 59 متوجه می‌شویم که زنان جامعه اسلامی طبق نظر شارع مقدس ملکف به رعایت حجاب هستند.

البته ناگفته نماند که درباره نوع پوشش برای حجاب واجب، خداوند بر زنان سخت نگرفته است بلکه با اشاره به حداقل حجاب، بانوان را در استفاده از حجاب حداقلی و حداکثری آزاد گذاشته است تا مطابق خواست و اراده خود میزان قرب و رضایت الهی را دریافت کنند.

به این آیات توجه کنید:

1-«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَلاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ...»(نور/31)؛ و به زنان با ایمان بگو: چشم‌های خود را (از نگاه هوس آلود) فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که ظاهر است، آشکار نکنند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود) و زینت خود را آشکار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و... .

2- «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ»(احزاب/59)؛ اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را بر خود فرو پوشند، این مناسبتر است تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نشوند و خدا آمرزنده و مهربان است.

در آیه 31 نور با اشاره به نوع حجاب حداقلی یا همان حجاب واجب از عبارتی به نام «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ» یاد می‌کند که یک بانوی مسلمان می‌تواند از «خمر» که به معنای لباسی است که زن با آن، سر و سینه خودش را بپوشاند، استفاده کند و لباس خاصی مطرح نیست، ولی پوشیدن لباس‌های تنگ، چسبان و جلب توجه محل اشکال است.

با این وجود پروردگار عالم در آیه 59 احزاب از یک حجاب حداکثری یا همان حجابی که دارای فضیلت‌ بیشتری است،‌ برای بانوان مؤمن جامعه اسلامی که خواهان قرب الهی هستند، مطرح می‌کند که ما امروز از آن به عنوان حجاب برتر در جامعه یاد می‌کنیم، در این آیه واژه‌ای به نام «جلباب» را مطرح می‌سازد که منظور همان پوشش سرتاسری است، تقریباً شبیه همان چادری که این روزها بانوان مسلمان بر سر دارند، بنابراین همان طور که بقیه واجبات الهی داراى مراتب مختلفى است، حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوبتر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‌شود.

اینکه چه اثراتی در واجب شدن حجاب بر جامعه بار می‌شود، می‌توان علت‌های زیادی را از جمله احترام و ارزش اسلام به زن، استحکام بنیان خانواده، جلوگیری از انحرافات اخلاقی، بالا بردن بهداشت روانی افراد و جامعه، رشد عشق‌های پاک، متجلی شدن ارزش‌های عالی انسانی و اخلاقی و ارتباط سالم میان افراد جنس مخالف و افراد هم جنس مطرح کرد، خلاصه اینکه آنچه اسلام به دنبال آن است، برقراری و ایجاد امنیت همه جانبه در جامعه و پاک‌سازی آن از لوث هر گونه مفاسد اجتماعی است.

حال با این اوصاف، توقع می‌رود که در یک جامعه اسلامی مسئولان و مردم برای احیای امر الهی درباره عفاف و حجاب پیش از پیش دغدغه‌مند باشند، هر چند که مسئولان فرهنگی گاهی با راه‌اندازی نمایشگاه مد و لباس یا نمایشگاه‌های عرضه محصولات حجاب سعی دارند به اشاعه این فرهنگ در جامعه سرعت بیشتری ببخشند، اما گرانی اکثر محصولات و طراحی مدهایی که بعضاً بدن‌نما هستند، این مهم دست‌نیافتنی می‌نماید.

متأسفانه این روزها با گرم‌تر شدن هوا شاهد رواج نوعی بدحجابی در جامعه هستیم، وقتی علت آن را جویا می‌شویم به پارامترهایی برخورد می‌کنیم که جای بسی تأمل دارد، ابتدا اینکه عرضه مانتو‌های بدن‌نما در فروشگاه‌ها با آستین‌های کوتاه کجا با نوع حجاب حداقلی همخوانی دارد؟! همچنین تبلیغات گسترده مدها و لباس‌های مخالف شرع اسلامی در فضای مجازی همراه با آرایش‌های تند و به سر داشتن حداقل روسری‌ که بیشتر شبیه حجاب مدل ترکیه‌ای است تا حجاب واجب اسلامی گوی سبقت را از فعالیت فرهنگی نهادهای مسئول ربوده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : پایبند
تاریخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392
اخرین لحضات امیرالمومنین ع چگونه گذشت؟

امیرالمؤمنین(ع) در وصیت خود فرمود: اى نوادگان عبدالمطلب! نکند که شما بعد از شهادت من دست خود را از آستین بیرون آورید و در خون مسلمانان فرو برید و بگویید امیر مؤمنان کشته شد و این بهانه‌اى براى خونریزى شود.

خبرگزاری فارس: آخرین ساعات حیات امیرمؤمنان علی(ع) چگونه گذشت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
:: ادامه مطلب
نویسنده : پایبند
تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1392